Wednesday, June 27, 2012

katakan XNAK!!

Salam morning.

xmo celoteh pjg2, ini peringatan tuk diri sendiri jgk, uwaaa.ad hikmah kot,

jom tgk situasi ni :

Konsumer: Cavenzi Penipu! Jual Perabot Cepat Rosak!

Sekiranya anda ingin membeli set ruamh di Cavenzi kena fikir-fikirkan.. Tahun lepas saya ada membeli satu set sofa leather yang berharga RM1300 di Balakong. Memang murah. Tidak sampai setahun pada bulan April 2010, kulit sofa saya merekah dengan tiba-tiba.

Lalu saya menghubungi pihak cavenzi, ada sorang mamat bangla menjawab. Berikut adalah perbualan;

Aku: Ini cavenzi? saya punya sofa yang beli dari u ada merekah laa kulit dia..
Bangla: U beli berapa rigngit?
Aku: RM1300.00
Bangla: U punya tu bukan leather (hampeh aku ingat lagi ari tu masa nak beli dia meyakinkan aku sofa tu leather) tapi PU leather. Kami takde menawarkan waranti untuk kulit PU leather tapi kaki sofa tu adalah (WTF mana ada kaki sofa rosak, lawak sungguh statement diaorg)
Aku: U kata hari tu leather
Bangla: Mana ada kalau leather betul 3000 ke atas encek
Aku: U sudah tipu saya, saya akan report pada KDN..

Perbualan lepas tu takyahla, aku gaduh ngan bangla tu, ikutkan hati mau je aku belasah bangla tu. 

KESIMPULAN: Hati2 membeli barang di Cavenzi supaya tidak terkena seperti aku. Tak silap aku almari yg diaorg hasilkan pun dari serbuk kayu.

 Media Cyber: Memang ada diorg ni jual perabot serbuk kayu. Kedai perabot Valencia pun kena hati-hati.

OMG !! hurmm bru plan nk g grab sumthing kt cavenzi, tp ak penah la beli brg kt cavenzi, tp alhamdulilah mujur semua mash dlm keadaan baik, brg yg ak beli tu ialah set meja mkn 6 kerusi. rm500 terbg kt c2..

lpas ni kena hati2 kot, g Wescourt je lah...kitorg ad beli sofa , rupe elok lg, sarung sofa ley cuci, just kayu sofa je dh ngok ngek bunyi..hihih....tp rs kukuh lg. yg tu plak rege rm400 jerk..hmmm

** tgu dh terus sesgt bru grab, klu x pki je yg lama tu..^^

hingga next entry,tata,caw!!^^

1 comments:

Sistertaiwan said...

Thankyou for your info. They are running raya promotion now, cheap till i scared,,

Post a Comment