Friday, December 2, 2011

nk cuba !!

Salam & selamat ptg..sejuk sgt ptg ni sb kt luar ujan trun dgn lebatnya,
harus kurangkn suhu aircond opis..klu x beku aku kt cni....grrggrrr!!!

Snrnye byk sgt mende ak tingin sgt nk cuba, even kepakaran masak yg ad pada diri aku, masih di tahap tingkatan 3 kot..hahha...siries ak nk kate pndai masak , xsgt kot, yg sedang2 saje, tp xbermakna ak lgsung xtau masak eh, spjg ak dh jd bini en .khairul , ak buley masak tau...xcaye tye hubby ..hihih.....Alhmdulilah xde la KAYU sgt, sllu igt pesan mak, n ak sllu jgk calling2 mak ak kt kg, tye psl itu dn ini, nk masuk ap, pas2 nk masuk ape..hihih buley eh???

Tp penah dlu , ms zaman ank dra dlu kn, mak ak mmg sllu leter kt aku, ckp ak ni malas nk masak..hihih siries la dlu ms kt kg, ak jrg di dapur..oopssss kantoii plak klu hubby baca....ak lebey suke mengemas rumah, basuh kain, sidai baju, lipat kain..hihih ..ak wt keje jgk ok wlupn jrg didapur, bkn goyang kaki saje eh, tingat gk 1 dialog akak ak ckp .."hmm nnti dia menikah dia tau sendiri la cmna nk masak"...n ternyata mmg sgt2 betol kata akak aku tu.sbb tu smpi sekrg ak igt dialog tu..pegang^^

Alhamdulilah, ak buley siapkan hidangan bfast @ lunch kt umh mertua aku okey....haaa  caye x?? caye x??
Byk plak ak lalut, snrnye ak nk bgtau ank NAK CUBA buat apam polka dot, mmg femes kot sekrg, ak yg tgh berkira2 nk wt, hrp2 jd la kn, tp byk bahan kt umh aku yg msh xde, mcm periuk kukus (rs ptt beli 1, bkn rugi mna pn sbb ley pki selagi kita hidup, mcm2 ley buat ngn periuk kukus tu kn)

ak ade tgk cara2 buat kt blog sorg ni, tuan blog wlupn dia xkn baca blog aku, tp mana la tau kn, izinkn saya pinjam pic ni eh :


*** klu ak buat harap2 menjd la.....Insyaallah ^^ i must try , i can do it...yeah chayok2 Pn yana.
tp, ade tp nye.....msh dlm perancangan memandgkn byk mende xde kt umh...huhuh........

** to my hubby "wish me luck" hihihi :)

0 comments:

Post a Comment