Sunday, October 10, 2010

Sonoknyaaaa!!! weekend lepas

Salam...hmm nk tau x sbb pe ak sonok sgt weekend yg bru je berlalu smlm..hmm past dpt agk kn sbb pe..
ni haa...
                               
Mak ngn ayh aku dtg umh ak ...mna aku xhapy...ms diorg smpi ak bwk diorg g mkn sup gearbox..hihih...pas2 balik umh la berehat..setelh kepenatan diorg dok ats bas nun kn..dekat 5jam gk...

Hari Sabtu nye...bgun pg siapkn sarapan nasi goreng kg....hihi..pas2 besiap sedia nk g pasar..xsgka la plak mak ngn ayh aku nk ikut kitorg...semnagt wlupn umh ak ni kena turn nik tngga...hihi~..tp diorg suka..aku pn suka la kn....da smpi pasar...pk punya pk ap menu arini..so ak cadangkn beli ketam,sotong,then ikan favorite aku ikan bawal....pas2 sayur ckit...da abes stle memborong...balik umh..smpi umh je..terus r prepare nk masak..mak ak tolong cuci kn ketam ,ikan ...ptong bwng,.,potong buah nenas,pas2 ak la yg masaknyee...hihi....biasalaa bila mak ade kite ngada2 ckit...ap2 ckit tya mak..mcm la xtau kn..padahal bila msak sorg2 tau lak..pndai laa plakk.hihii....

------titttt...tgh2 dok masak...ak dgr hubby aku dok borak2 dlm tepon..kecoh benor..dok ckp psl jln c2 masuk jln cni..padahal ak mmg dh telupe da psl SOFA aku tu,myb sbb excited sgt mak ayh ak dtg umhkn.telupe kjp.heheh..jnjinye nk antar Jumaat ptg,..delay jgk..anto sabtu pg.... so nye lori dh smpi hati ku berbunga riang r....hihhi...yeHOOO Sofaku sudah smpi ...so letakla dtmpt yg besesuaian....ayh aku la org pertama yg merasmikan Sofa tu...ehehe.
~~~Oklaa berbalik pada citer sebenar kite td...da abes bab Sofa...

Menu mkn tengahri kitorg ..kira spesel gklaa..wlupn x sehebat mana...Menu nya adalah..hmm xderlak ak snap gmba..1- ketam masak lemak nenas, 2-ikan bawal sweet&sour,3- sayur goreng sotong, pastuh 4-pajeri nenas...perghhh meletup x menu dia..pas2 mak ak lak wt air spesel...jus nenas,ley dikatakn ari tu..seme nye berasaskn nenas laa..tp mmg kenyang laaa...errkkk alhamdulilah..bertmbh2 haa...da kyg mkn kn...kitorg seme ZZzz..ahaha..buley plak cm2...dh la jnji ngn seppu ak nk g umh dia dlm kol130ptg...alih2..kol3 bru kitorg gerak..adoiyaii...ape leh wat....


pas2 sesmpai ke destinasi pertama..~Serdang....borak2..mkn2..smpi kol5 gitu kot.balik
pergi ke destinasi kedua lak ~ Sg Besi ..umh kakak ayh aku..boraknye borak..smpi kol6pm


destinasi ke3 kitorg...bwk mak ayah aku g jln2 kt Putrajaya...kite g lepak jp je kt Empangan nth ap nama tmpt tuh...snap gmbr ckit..lgpun dh nk magrib daa..so kita amik peluang g Solat kt Masjid Besar Putrajaya..Alhamdulilah..smpi jgk aku nk solat kt masjid tu.....da abes solat kitorg gerak ke destinasi terakhir..


------Tabung Haji Kelana Jaya...akak hubby ak nk naik Haji,so kitorg singgah r kjp..~duk sane sampi la pkul11lebey gitu kot..balik...spi umh da pkul12lbey..yg klakarnye kita ni dh mcm bersahur pn ad gk...ak masak nasik,panasakn lauk yg tengahari td tu...dlm kol1lebey kita mkn...hihi~msg2 da lapar..da mkn kyg kita ZZZzz la kn.......oklaa hri kdua nye cite ..kita smbung the next entry eii...daa....







0 comments:

Post a Comment