Sunday, May 13, 2012

Resepi Rendang Ayam mak!

salam & selamat morning,

Pagi isnin , monday blue brg kali pd sape2 yg terasa malas nk dtg keje , 1st day for this week,

Sama la cm aku,

Tp arini xnk cite bab malas2 ni, xelok pn malas2 ni snrnye, ap yg ak nk stori tuk entry arini, pasl resepi rendang ayam mak aku..huhu.

Ok plan snrnye nk wt hari Khamis , tba2 lak ak jd letey smcm ngntukk je...mulanye bersemngt sbb siap cll mak lg tu, tba2 pulak semngt nk masak hilang..hihihi, say sori sesgt kt mr.huby, nsib baik en hubby begitu memahami, jdnye kitrg order PHD Delivery sajorkla...tq hubby , i lev u so much lahh..!!

Hari berikutnya , Jumaat, dh jnji ngn hubby nk masak, smpi je umh, trus je prepare bhn2 nk masak, especially brg2 seme dh ade, yg lg bess bahan kisar yg ak ssah nk dpt kt cni, mak ak dh kasik ms blik kg tempoh hari, alhamdulilah lg senang keje memasak, lg cpt la proses masak tu kn..

Ms tu plak hubby ad apointment la lby kurang , so dia bwk sx putri ksyangan ikut papanya..hmm lege ckit mama dia nk masak..hihih..

Ak ni xabes2 nk rs nebes , sbb 1sr percubaan kot, ak mmg tringin beno nk masak rendang ni, sbb bg ak nk masak rendang ni sgt2 renyah@ ssah la ckit..nth kali keberapa ak cll mak aku, sblum nk mula masak tu, so smbil cl mak ak yg ms tu atas bas otw ke Bukit Jalil tgn pn sama la bejln,

Setel kisar seme bhan , then campak je seme dlm kuali, huhuh...pada mula tgk cm pucat smcm je rendang tu xberwrna, tp tpk penah tgk kt satu website ni, masukkn kunyit, so ak masukkan la ckit, n cili kisar gk, ber sudu2 ak masukkan tuk nmpk cntik rendang tu, mak aiii rndang pn kena cntik eh....hehe, bg ak harus, sbb nk mkn kot, presentation kt en hubby mst kna ad ummmmph..

 Finally, rendang ayamku dh masak, harum semerbak 1 umh, hubby blik dia ciap tye bau ap yg sedap tu, huhuh...tp yg lg bess ms mkn hubby ckp sodap....alhamdulilah , hilang rs penat memasak.so ak berjaya masak rendang ayam resepi mak aku...tq mak..!!

Pagi keesokkannya, ak terus cll mak aku, ckp menjdi, n ckp en. hubby ckp sedap..hihih, bangga sudaaa, mst mak aku terharu..hahah...^^ perasannn nye aku..

ok smpi cni dlu, tata caw!!^^


** gmbo xsempt snap, lupee^^




0 comments:

Post a Comment