Sunday, November 20, 2011

Peristiwa Yg Tdk DiSangka~

Salam N selamat Petang....

Setiap kali bla ak jenguk blog aku, hati kate nk update, tp dsbbkn kbizian yg melanda, ak xdpt nk teruskan..
Padahal dh jnji, nk update ps 1 bende , tertangguh jgk..hihih

Baiklah , kt cni ley ak ceritakan segala2nya,..hahah ^^ gelak besar2 dlu..

Mmg xsangka, xdisangka..hihih , tnpa dirancang n diketahui, ak dh tahu, tp klu bca entry NI 
tau la kn..hihih..Pd suatu hari Jumaat, ms tu dh break, ak join dak2 lepak2 sambil bring2 kt bilik, sedia mklum rehat jumaat kn pjg, memamdgkn aku xbalik ke rumah , so lepak opis saje, terima 1 pgilan dr akak ak dr Penang, ckp nk dtg umh, diorg dh otw,diorg snrnye nk g kenduri kt JOhor, tp msg2 singgah KL lu, ok ak pn ckp dlm kol530 abes keje, ni mmg ak xsngka r, xde jnji ap2 ngn aku, tba smpi je..ak hapy la jgk, diorg nk singgah umh,

G amik diorg kt Restoren Haji Samuri, Kajang, sbb diorg xtau jln ke rumah aku, so diorg decide pas nk g umh aku, diorg nk cari hotel, pas2 ak offerkn diri  ajk diorg tdo je lah kt umh aku, lgpn dh org lin xde nk singgah kn, why not?? so diorg pn setuju, mlm tu menu ak masak kt diorg ialah mihun goreng+ayam+sayur..hehe..not bad ank sedara aku ckp, tp lin lak komen dr akak aku, dia ckp tawar..teett!! perhatian ak mmg xmkn masin n xpndai nk agk garam dlm msakan..hihi...hrp maaf ye...

So xde ap2pn agenda mlm tu,  borak2 kjap, ak pn susukn bby, dgn ak sx tertdo, xpela bilik dh sedia, so pndai2 diorg la kn. Keesokan pg, bgun ak mmg xde wt ap2, so diorg bfast nc lemak yam yg hubby beli kt roundbout UNITEN, diorg ckp byk..kyg smpi ke ptg kot, ak xtau diorg nk gerak awl, cm biasa pas tdokn bby, ak ke dapur utk siapkn mkn tengahri lak, hubby keje..ak decide nk wt nc aym,percubaan pertama aku, nnti cite psl tu next entry eh.Tgh cuci ayam, ak tgk diorg dok beciap2, rupe diorg dh nk gerak, ak pn ckp kt akak aku, la bru nk buat nc ayam, dh akak ak ckp xpela..kyg ag mkn nc lemak bfast td, oklaa ak pn akur la..yela pasni diorg nk bejalan jauh g JB lak.

Dlm pd tu, ak msh tertgu2 ank sedara aku yg keje kt Bukit Aman, kate nk dtg jgk, tp xsempt la jupe ngn akak aku ni a.k.a mak lang dia la, hmm lewat gk dia smpi, xpela g antar diorg kt parking kete...diorg pn berlalu.......tgl ak ngn little Qalesya saje...ms tu Little Qalesya dh bgun.

So xde pk ap2 dh , naik atas , masuk umh..n kemas umh saje..

Ok smpi cni dlu, smbung part 2 plak eh, byk ag nk cite ni..ok tata caw!!!

0 comments:

Post a Comment