Tuesday, November 1, 2011

Seperti 1 keluarga..

Salam & selamat petg..

fuhh sejuk sungguh opis aku ...nk plak cuaca kt luar mendung mcm nk ujan, @ dh ujan ak pn xpast, klu nk past kn kene jenguk kt luar, hehe memandgkan tmpt aku jauh dr tgkapkn..hihi..tp td cm dgr bunyi gurh berdentum, minggu ni setiap kali ptg around 5pm gitu mmg uj lebat akn membasahi bumi, syukut rhmat Allah s.w.t.

orite.terus pd topik entri aku, bagaikan seperti 1 kuarga, ni ak nk citer psl jiran sebelah  menyebelah dekat umh sewa lama kami dlu, mmg xdsgka la, ak yg dlu mula2 dok c2, mmg malu sgt  nk bergaul, nk plak seblum ni ak dok kt apartment, lgsung xtau n xbergaul dgn jiran, yela msg2 ngn hal msg2, tp apartment yg aku tggl dlu kebanyakan foreigner rmi..depan umh aku plak nth mamat bangla ke mamat Myanmar. Indon2 pn rmi.okla lupakan hal tu..snrnya ak rs sgt friendly n rs seperti kuarga sendiri, sejak ak melahirkan seorg putri, makcik jiran sebelah umh aku mmg xlokek berkongc pengalaman psl bby, even klu dh dok sbelah, klu ank ak merengek, menangis mst la diorg dgr, so dia sllu la pesan amalkn itu n ini , yela ktorg hidup merantau mak ayah jauh, klu bab2 gitu mmg lgsung x tahu menahu sgt kn..syukur lahh dpt jiran sebaik itu.

Ahad lepas, jnji dgn tuan umh sewa , nk dtg sbb dh ade org nk masuk umh sewa ktorg dlu, dgn brg2 blum abes kitorg setelkn, agk bengang jgk time tu, xmnyempat2 nk masuk, cian hubby dia la kena kemas seme, even ak mmg xdpt la , tgu dlm kete je, sbb ms tu ujn plak.bby ssh la klu kna ujn.

Lma plak tgu hubby , berkemas n berurusan , bby lak dh ngamuk n ngis2 plak , dia ngntuk la tu, ak rs mcm dh ok xujn lg..so ak kuar je la, dan dan bby syp.Tgggu punya tggu..tba hubby pgil aku, gtau makcik sebelah ajk g umh, ak pn terus terkocoh pegi..hehe..mmg ak tau ms ari sabtu , ari kitorg pindah makcik ade pesan nk amik gmbo bby..so ak agk mmg itu la kot.Tp wrong time , ms makcik nk bergmbo ngn my bby, dia lak mengamuk lg..seme gmbo yg di snap seme nye muka dia ngis..hehee klakar plak rs...syg mama sorg .upe2 nye dia ngntuk banget, dh tekulai2 kt pelukan aku, hmm pttla dia ngamuk sgt..hehe

So biarla dia tdo kjp , pas2 borak2 ngn makcik n pakcik. sonok dh rs mcm fmily sendiri, ms tu hubby lum msuk umh ag, dia tgu kt luar je..agk malu kot.smpi la pakcik pelawa dia masuk. Lgpun ank2diorg seme dok luar, 3org dh kawen, yg sorg lg study kt UITM, tp suke tgk ank2 diorg , comey2 je.Tutur kata pn lemah lembutnya, yg c suami aka pakcik peramah sungguh, sgt seronok, Insyaallah nnti kitorg dtg lg eh ...

Ap2pn sgt suke sebb dpt kenal jiran mcm makcik n pakcik..hihi..ad rezeki jupa lg...

oklaa smpi cni dlu ya..tata caww!!

nota kecil : mlm ni akak aku dr Penang , akn dtg umh aku sib bik dh abes kemas, cma certain2 je lum setel , ap2pn tabik pd huby tersyg, sgt2 rjin mengemas!! love u so much hubby !! muahhh..

0 comments:

Post a Comment